پروپوزال استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت

پروپوزال استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت

هدف از این پروپوزال بررسی عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در شرکت‌های تولیدی استان گیلان می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 65
حجم 138 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

نمونه پروپوزال استقرار مدیریت دانش در شرکت می باشد. مدیریت دانش یک ابزار مدیریتی است که بوسیله برخی از شیوه ها و تکنیک ها، مجموعه ای از اصول با هدف ایجاد، تبدیل، انتشار و استفاده از دانش، معرفی می شوند (تنریوردی ، 2005: 325). از جمله مزایای فراهم شده توسط دانش می توان به شناسایی و خلق ایده های ارزشمند، تجاری سازی ایده ها و ارزش ایجاد شده توسط آن اشاره کرد (یانگ و چن ، 2007، 97).

 

 

 

امروزه سازمان هايي كه داراي مزيت رقابتي پايدار هستند، به موفقيت بالاتري در بازار دست پيدا مي كنند (بچینا ، 2005:99). چوي  و همكاران (2008) بيان مي كنند كه در شرايط كنوني، مزيت رقابتي پايدار تنها با بكارگيري دانش براي نوآوري به دست مي آيد (چوی، 2008، 235). به همين دليل امروزه، دانش يك دارايي ارزشمند سازماني به حساب مي آيد كه نيازمند مديريت است. هسته اصلي مديريت دانش، كسب دانش مناسب براي افراد مناسب در زمان و ساختار مناسب است (مدهوشی و ساداتی ، 2010، 393).

 

 

 

تحقیق حاضر ترکیبی از تحقیق کتابخانه‌ای و میدانی می‌باشد. در ابتدا با بهره گیری از منابع کتابخانه‌ای (کتب، مقالات فارسی و لاتین) مبانی نظری تحقیق تدوین گردید و در ادامه بر اساس ادبیات تحقیق، پرسشنامه‌ توزیع گردید. سرانجام با جمع آوری پرسشنامه داده‌های مربوط به آن با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و ارتباط بین متغیر‌ها مورد بررسی قرار گرفت. 

 

 

 

 

 

 

 

 

«فهرست مطالب»
چکیده  1
فصل اول. کلیات تحقیق
1-1- مقدمه  3
1-2- بيان مساله  4
1-3- ضرورت انجام تحقيق  6
 1-4- چارچوب نظري تحقيق  7
1-5-  هدف اصلي  9
1-6- اهداف فرعي  9
1-7- فرضيات اصلی تحقیق  9
1-8- تعريف مفهومي متغير هاي تحقيق  9
1-8-1- ساختار سازمانی  9
1-8-2- فرهنگ سازمانی  10
1-8-3- فناوري اطلاعات  10
1-8-4- منابع انساني  10
1-8-5- مدیریت دانش  11
1-9- تعريف عملياتي  متغير هاي تحقيق  11
1-9-1- فرهنگ سازماني  11
 1-9-2- ساختار سازماني  11
1-9-3 – فناوري اطلاعات  11
1-9-4 – منابع انساني  11
1-10- مديريت دانش  12
1-11-  قلمرو تحقيق(زماني، مكاني ،  موضوعي)  12

 روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه  63
3-2- روش تحقيق  63
3-3- جامعه آماری و نمونه آماری  64
3-4- روش نمونه گیری  65
3-5-  فرآیند اجرایی پژوهش  68
3-6- روش و ابزار گردآوری اطلاعات  69
 3-6-1- تحقيقات ميداني  69
3-7- روایی و پايايي پرسشنامه  70
3-7-1- روایی پژوهش  70
3-7-2- تعیین پایایی پرسشنامه  71
3-8- تکنیک های آماری مورد استفاده  73
3-8-1- آمار توصيفي  73
3-8-2- آمار استنباطي  73

 

 

 

منابع

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود